.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خداحافظی ثروتمندان با یارانه نقدی
جعفر قادری

شمال نیوز: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 94 در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور تصویب کردند دولت باید یارانه خانوارهایی که درآمدشان از 2.5 میلیون تومان بیشتر از را قطع کند که البته این مصوبه در صحن علنی باید مورد بررسی قرار بگیرد و سپس تصویب نهایی شود.

اعضای کمیسیون تلفیق اعلام کرده اند که دولت در سال آینده مجاز است 37 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کند. این در شرایطی است که با توجه به کاهش قیمت نفت پیش بینی می شود درآمدهای دولت از بخش هدفمندی بیشتر از این رقم نخواهد بود و بر همین اساس دولت باید تمام درآمد خود را به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخ کند.

در این شرایط حذف یارانه نقدی در سال آینده با توجه به میزان درآمدهای دولت حمایت از تولید و بخش بهداشت و درمان است که دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد.

البته در مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد قانون هدفمندی یارانه ها تبصره ای وجود دارد که به دولت اجازه تغییر 10 درصدی هزینه های هدفمندی را می دهد. این در شرایطی است که در حال حاضر اگر دولت بخواهد به تمام دهک ها یارانه بدهد باید مبلغ 42 هزار میلیارد تومان را در نظر بگیرد. اما با 37 هزار میلیارد تومان هزینه دولت باید یک دهک را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

در حالی کمیسوین تلفیق این مصوبه را درباره قانون هدفمندی یارانه ها تصویب کرده است که ابهاماتی در خصوص نحوه حذف افراد یارانه بگیر وجود دارد. اگر مجلس عدد مشخصی را در رابطه با میزان حقوق افراد مشخص کند دولت باید به آن سمت حرکت کند و بهانه ای برای حذف یارانه ها ندارد. این در شرایطی است که در سال های اخیر بهانه دولت برای عدم حذف یارانه نقدی ثروتمندان عدم تعیین راهکار مشخص در این زمینه بوده است.

هم اکنون در شرایطی که بررسی لایحه بودجه 94 در صحن علنی مجلس آغاز شده است و مصوبه هدفمندی یارانه ها در بودجه یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش های بودجه به شمار می رود به احتمال فراوان پیشنهاد تخصیص 37 هزار میلیارد تومان به یارانه نقدی در سال آینده مورد تایید مجلس قرار خواهد گرفت.

با توجه به این که مسئولان دولتی بارها بر حذف یارانه نقدی ثروتمندان تاکید کرده اند به نظر می رسد با مشخص شدن معیارهای حذف یارانه نقدی دولت نیز راحت تر به استقبال تغییر شیوه پرداخت یارانه نقدی خواهد رفت و موافق این مصوبه مجلس خواهد بود.

به این ترتیب به نظر می رسد در صورت موافقت نمایندگان مجلس و تصویب تخصیص 37 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در سال آینده، حذف یک دهک پردرآمد جامعه از ابتدای سال عملیاتی شود.

جعفر قادری-عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.